پیام های ترویجی 1397/5/21

1-كشاورزان نسبت به انجام عمليات داشت محصولات بهاره مانند وجين علف هاي هرز ،كنترل آفات ،بيماريها ،تغذيه و خاكدهي پاي بوته ها در زراعت هاي بهاره اقدام كنند.

2-كشاورزان در اولين فرصت نسبت به برداشت گندم آبي و ديم اقدام نموده و در هيچ شرايطي اقدام به آتش زدن بقاياي محصول ننمايند.

3-برداشت محصولات باغي ،جاليزي ،سبزي و صيفي در ساعات خنك روز انجام و باغداران نسبت به مبارزه با علف هاي هرز كف باغ و حذف پاجوش ها و شاخه هاي خشك و آلوده و همچنين تنظيم دور آبياري اقدام نمايند.

4-مبارزه با آفات و بيماريهاي باغات و تاكستان ها با مشورت و توجيه كارشناسان.

 

پروژه شناسایی و انتخاب مددکاران ترویجی
یکی از عناصر و عوامل اساسی در شبکه ملی ترویج ،نیروی انسانی است که در توسعه کشاورزی نقش موثر و بسزایی دارد .واگذاری برخی فعالیتهای دستگاههای اداری به بخش خصوصی و غیر دولتی از محورهای مهم و قابل توجه در برنامه ها بوده است.لذا به منظور استقرار شبکه ترویج در مناطق روستایی و گسترش آن تا اقصی نقاط کشور و همچنین با توجه به پراکندگی مناطق روستایی ،وجود اقلیم های متفاوت و تنوع در محصولات کشاورزی ایجاب می کند که در چنین شرایطی از نیروهای داوطلب بومی و پیشرو و برخاسته از جامعه روستایی در بخش کشاورزی استفاده شود تا از این طریقه زمینه جریان دو سویه بودن اطلاعات و ایجاد ارتباط میان کارگزاران و جامعه تولید کننده و بهره برداران در یک شبکه نظام مند فراهم شود.بنابراین در سال 82 با توجه به تجارب موفق وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی سابق در بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی در فعالیت های آموزشی ترویجی پروژه مددکاران ترویجی در قالب طرح شبکه ملی ترویج به اجرا درآمد.


اهداف
1-استفاده از امکانات و نیروهای داوطلب مردمی به منظور کاهش تصدی دولت و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز .
2-امکان دسترسی بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به یافته های تحقیقاتی نوین.
3-امکان استفاده بهتر از دانش و تواناییهای بومی و محلی در برنامه های ترویجی.
4- زمینه سازی تسریع در ارائه خدمات آموزشی ترویجی به بهره برداران بخش کشاورزی.

مراحل شناسایی و انتخاب مددکاران ترویجی
1-توجیه کارگزاران در سطوح مختلف ترویج
2-تشکیل کمیته های اجرایی در سطوح مختلف (استان – شهرستان – دهستان )
3-آموزش کمیته ها و گروههای کاری در سطوح مختلف
4-زمینه سازی و توجیه نهادها و رهبران با نفوذ محلی
5-زمینه سازی و شناسایی مقدماتی مددکاران از سوی رهبران محلی
6-انتخاب مددکاران ترویجی توسط مردم منطقه
7-نحوه برآورد تعداد مددکار ترویجی مورد نیاز در هر روستا

 

رسانه های ترویجی

دستورالعمل و بخش نامه ها

پیشنهادات

تنظیمات قالب پلاس

رنگ ها

برای هر رنگ ،پارامتری وجود دارد که در زیر آمده است :
Blue Red Oranges Green Purple Pink

بدنه ی قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ ها

عنوان قالب

رنگ پس زمینه
تصاویر پس زمینه

فوتر قالب

انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه قالب
نوع فونت بدنه قالب
جهت نوشتاری