1-    متون فایلهای ارسالی برای نشریات ترویجی در قالب فایل word و در سایز A4با فونت یکسان در تمام متن و ترجیحا   BNAZANIN  و با سایز 14 آماده شود.


2-    تیتر و زیر تیتر و... با تفکیک مشخص رنگی تنظیم شود.


3-    تصاویر ارسالی با کیفیت DPI300 ودر ابعاد بزرگتر از 600*400پیکسل آماده شود .از ارسال تصاویر مات وبدون کیفیت خودداری شود.


4-    از تصاویری که با اسکرین شات گرفته شده ویا تصاویری که از قالب wordدریافت شده و همچنین ادیت تصاویر وکلیه کارهایی که مربوط به صفحه آرایی است جدا خودداری شود.


5-    تصاویر و نمودارها و توضیحات آنها در قالب table قرار داده نشود .


6-    نوشته ها و توضیحات و اعداد در تصاویر صرفا فارسی درج شود.


   مهمترین  اهداف این اداره  به شرح زیراست :  
1-    انتقال سریع ؛ارزان و مناسب یافته های نوین بخش کشاورزی وروستایی به بهره برداران ومخاطبان فعالیتهای آموزشی وترویجی با بهره گیری از رسانه های انبوهی رادیو وتلویزیون .
2-    مستند سازی و ثبت یافته های جدید بخش کشاورزی و علوم تولید شده در مراکز علمی پژوهشی کشاورزی با تولید برنامه های آموزشی ومستندهای تلویزیونی.
3-    ساده سازی و قابل استفاده نمودن  یافته ها و نتایج طرح های پژوهشی وعلوم نوین تولید شده در بخش کشاورزی برای تولیدکنندگان وبهره برداران بخش کشاورزی با تولید رسانه های آموزشی و ترویجی نوشتاری  مانند نشریه، پوستر، بروشور، تراکت .
4-    کمک به فراگیری بهتر مخاطبان برنامه های آموزشی ترویجی  با تولید رسانه های آموزشی و ترویجی دیداری - شنیداری(فیلم- عکس- اسلاید-  ...).
5-ارائه توانمندی ها ومزیتهای بخش کشاورزی وتولید کنندگان بخش کشاورزی با مدیریت وهمکاری دربرپایی نمایشگاهها ؛گردهمایی ها، جشنواره ها و ...  .

  ب : وظايف
-توليد و پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني با همكاري صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران.
طراحی وسازمان دهی نظام اطلاع رسانی _رسانه ای)ومدیریت دانش کشاورزی  براساس نیاز مخاطبان بخش کشاورزی با همکاری واحدهای ذیربط در سازمان جهاد کشاورزی استان.
تهیه وتولید وبهره گیری از  رسانه های آموزشی –ترویجی الکترونیکی در سطح استان.
-برنامه ريزي و تهيه و تدوين نشريات و پوسترهاي آموزشي، ماهنامه و بروشورهاي آموزشي مورد نياز بخش كشاورزي استان .
. تهيه و توليد اسلايدهاي آموزشي، فيلم هاي آموزشي و بسته هاي كمك آموزشي.
برای بهره برداران بخش کشاورزی و روستاییان  تهیه بانک اطلاعاتی از هنر مندان ،صاحب نظران  ودست اندرکاران  در جهت مدیریت دانش .
ارتباط و هماهنگی های  لازم با دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی برای دریافت سیاستها ،برنامه ها و جهت گیری های رسانه ای مرتبط .
-ایجاد بانك  طبقه بندي شده رسانه هاي آموزشي _  ترويجي (اعم از فيلم متحرك، نوار ويدئويي، اسلايد، عكس، مجله، نشريه، پوستر، چارت، طلق شفاف و ...) به منظور ارائه اطلاعات و خدمات رساني مناسب به ارباب رجوع است.
- برگزاری جشنواره ترويجي متشکل از مراسم متنوع و زنده كه طي آن توليدكنندگان برتر و همچنين توليدات برتر در ارتباط با موضوع جشنواره در منطقه اي مشخص، به منظور ترويج و معرفي صفات مطلوب و نحوه دستيابي به آن انتخاب و معرفي مي گردند.
فرستادن  پیام های آموزشی – ترویجی کشاورزی برای مخاطبان وذینفعان .

 

تالار ترويج فنون دانش و فنون كشاورزي

www.agrilib.ir

دسترسي آسان مروجان و بهره برداران بخش كشاورزي به منابع علمي

رسانه های ترویجی

دستورالعمل و بخش نامه ها

پیشنهادات

تنظیمات قالب پلاس

رنگ ها

برای هر رنگ ،پارامتری وجود دارد که در زیر آمده است :
Blue Red Oranges Green Purple Pink

بدنه ی قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ ها

عنوان قالب

رنگ پس زمینه
تصاویر پس زمینه

فوتر قالب

انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه قالب
نوع فونت بدنه قالب
جهت نوشتاری